Офіційною датою відкриття фунікулера (Михайлівського електричного канатного підйому) в Києві вважається 7 травня 1905, коли він був освячений і запущений. Обладнання та візки вагонів були виготовлені в Швейцарії. Стрічкове гальмо працювало в подвійному режимі: автоматично або з волі механіка. Нижня станція знаходилася на вулиці Боричів Тік, а верхня – на Михайлівській площі, біля входу в собор.
Після смерті київського більшовика Андрія Іванова у 1927 році фунікулеру присвоїли його ім’я. Підйом працював до 1928, коли при заміні тягового троса, верхній вагончик зірвався і впав на нижній. Зіткнувшись, обидва вагони розбилися, і почалася капітальна реконструкція фунікулеру. Нові вагони з поліпшеними гальмами були виготовлені на Київському заводі електротранспорту. Під час ремонту лінію продовжили ще на 40 метрів. Тепер нижня станція знаходилася на нинішній вул. Сагайдачного.

 

Advertisements